Promocja marki przez facebooka

Zastanawiałeś się kiedykolwiek nad promocją swojej marki za pośrednictwem facebooka? Okazuje się, że teraz w kilku prostych krokach i niewielkich nakładach finansowych możesz zbudować solidną więź ze swoimi klientami. Bardzo ciekawy artykuł na ten temat został opublikowany na portalu internetowym sprawnymarketing.pl.

Nie od dzisiaj wiadomo, że reklamy na facebooku są skuteczne, pozwalają przede wszystkim docierać do wielu użytkowników, będących potencjalnymi klientami. Problemy zaczynają się w momencie określenia budżetu. Wielu klientów robi wszystko, żeby ograniczyć wydatki na media społecznościowe, dlatego istnieje możliwość zastosowania kilku kroków, aby nieustannie budować swoją markę w sieci.

Specjaliści pracujący dla portalu internetowego sprawnymarketing.pl polecają przede wszystkim nie zamykać się na wypromowanie swojej marki. Oczywiście – przyjemnie jest pisać o swoich osiągnięciach, czy realizowanych projektach, jednak podstawy prowadzenia fanpage’u mówią jasno – należy publikować przynajmniej trzy dobre posty dziennie. Skąd czerpać pomysły? Otóż właśnie dlatego nie można zamykać się tylko na swój interes, dobrym rozwiązaniem będzie również dodawanie wiadomości z branży, z którą jesteśmy ściśle powiązani.

Kolejnym krokiem są spotkania z fanami w trybie live. Nie bój się spotykać ze swoimi fanami, oczywiście nie mamy tutaj na myśli zorganizowania wielkiego eventu w klubie, ale funkcji live dostępnej dla fanpage’y. Pozwolisz się stale przypominać swoim potencjalnym klientom, a przy okazji możesz złapać kilka udostępnień, a tym samym dotrzesz do większej liczby osób.

Nie zapominaj o… lajkowaniu. Z doświadczenia wiemy, że początki są bardzo trudne, a złapanie kolejnych fanów może przynieść sporo problemów. Warto więc zalogować się na konto Twojego fanpage’a i lajkować oraz komentować wpisy blisko związane z tematyką. Tym samym będziesz mógł liczyć na wzrost liczby osób obserwujących.

Dość często spotykamy się z pytaniem, z jaką częstotliwością wrzucać posty na facebooka. Oczywiście warto podkreślić, że informacja wrzucana na tablicę musi mieć swoją jakość, w przeciwnym razie, ciężko będzie zainteresować fanów. Jeżeli nie będziesz sumienny, to po pewnym czasie Twój fanpage będzie coraz słabiej obserwowany przez użytkowników facebooka. Mówi się, że optymalnie powinno się publikować 3-4 posty dziennie, nie zapominaj o opcji planowania, dzięki której nie spędzisz przed komputerem całego dnia.

Na sam koniec jeszcze jeden jakże ważny krok w postaci udzielania się w komentarzach. Staraj się wzbudzać dyskusję, być może poprzez odpowiedni tytuł postu. Zapytaj fanów, co sądzą o danym pomyśle, czy może, co zrobiliby na Twoim miejscu. Tym samym będziesz miał świetną okazję do interakcji – podziękowań, zachęcania do dalszej dyskusji i innych. Twoi fani na pewno dostrzegą, że ktoś po drugiej stronie liczy się z ich zdaniem.