Dlaczego Google AdWords?

Poszukujesz skutecznej reklamy w internecie? Na pewno obił się o Tobie o uszy system reklamowy Google AdWords. Jeżeli trafiłeś już tutaj, to na pewno chcesz poznać jego plusy i minusy (tych w zasadzie brakuje), zatem zapraszamy do lektury!

Z pewnością większość Twoich potencjalnych klientów znajduje się w internecie, teraz trzeba do nich dotrzeć. Jak zrobić to w możliwie najszybszy sposób? Na przeciw wychodzi nam Google AdWords umożliwiający stworzenie reklamy w wynikach sieci wyszukiwania w kilka minut. Tym samym nawet w ciągu kwadransa reklama z odnośnikiem do Twojej strony internetowej znajdzie się na górze wyników wyszukiwania.

Google AdWords to zatem nic innego jak linki sponsorowane pozwalające dotrzeć do wielu potencjalnych klientów. Nie musimy chyba przekonywać Ciebie, że częste pojawianie się w wynikach wyszukiwania na oferowane przez Ciebie usługi lub produkty doprowadzi do lepszej rozpoznawalności marki.

Z pewnością wielką zaletą reklam Google AdWords jest ich kierowanie na poszczególne frazy kluczowe. Tym samym będziesz w stanie dotrzeć do osób, które szukają właśnie Ciebie i skorzystają z Twojej usługi, czy kupią produkty z Twojego sklepu internetowego. Gdyby tego było mało, to płacisz jedynie za kliknięcia, a nie wyświetlenia, i sam decydujesz o stawkach za kliknięcie danego słowa kluczowego.

Czy warto połączyć pozycjonowanie z AdWordsem? Oczywiście! Wiele firm bardzo często decyduje się na taki manewr, a to dlatego, że kampania reklamowa pozwala na natychmiastowe wyświetlanie reklam, z kolei pozycjonowanie jest efektem długofalowym. Ponadto wyświetlając się zarówno w wynikach organicznych jak i nieorganicznych – zyskasz więcej miejsca w wyszukiwarce Google.

Wracając jeszcze do tematu reklam Google AdWords na pewno warto wspomnieć w kilku słowach o kontroli nad budżetem. Nieco wcześniej podkreślaliśmy, że sam decydujesz o stawce za kliknięcie słowa kluczowego. Oczywiście to prawda, aczkolwiek ponadto można ustawić dzienny budżet na poszczególne kampanie. Dobrze poprowadzona pozwoli zmniejszyć koszty kliknięć, na co wpływ ma Wynik Jakości.

Na zakończenie warto jeszcze w kilku słowach wspomnieć o analizie wyników. Połączenie Google AdWords z Google Analitycs pozwoli na zoptymalizowanie poszczególnych kampanii, jak również liczenia konwersji – w Twoim wypadku konwersją może być rejestracja konta, kontakt, czy kupno produktu w sklepie. Tym samym będziesz w stanie zmierzyć, które słowa kluczowe przynoszą Tobie zysk, a które stratę.